Wednesday, January 12, 2011

Saya Rindu Mereka..

Sudah 11 tahun hari kembali menjalani kehidupan seharian sebagai seorang pljr..
Bermakna sudah 11 tahun hari juga sy rindu pada mereka...
Mereka???
Tentu sekali emak, abah, abang2, akak2, anak2 buah saya, buah hati..
Tidak tahu bagaimana hendak melepaskan rindu ini.. 


DARI KEJAUHAN

Aku sedar, aku pasti,
Dari kejauhan terhimpit sejuta kerinduan,
Kepada insan yang jauh di mata,
Namun kupasti
mereka tetap di hati.

Dari kejauhan ini,
Kuharus mencari ilmu seluas lautan,
Kumesti mengenal erti kesusahan,
Kuredha dengan unsur kepayahan,
Kubelajar mengawal hati yang rawan.

Namun,
Aku masih bersyukur,
Kerna di kejauhan ini,
Bonda titipkan seribu doa buatku
Ayahnda sampaikan seribu pesanan dan juga restu
Kanda utuskan beribu kali tinta rindu.

Ku mohon pada yang Esa,
Sampaikan salam rindu buat semua,
Dari daku di kejauhan.

KHAR - Tanjong Malim
 12 Jan 2011


 # Rindu mereka.. Adik-beradik + mak+ abah
# Buah hati saya.. Tgk2.. Ada ciri2 keibuan kan?? Ahaks!! Hehe



# Terasa sebak tatkala membaca karya ciptaan sendiri.. Hahahaha
Haiisshhh!!! Tak maw taching2 lah kin...

No comments:

Post a Comment