Monday, May 16, 2011

Saya Suka Jadi Cikgu..

Agak bersawang blog ini.. Sejak kebelakangan ini agak sibuk..
Sibuk untuk menyesuaikan diri sebagai seorang guru.
Sibuk menguruskan tugasan yang diberikan..
Erk?? Sibuk ke? Tidur banyak adalah.. Hihi..

Kalau ditanya apa perasaan saya saat menjejakkan kaki di SMK Kampung Baru Si Rusa..
Pasti saya akan menjawab dengan penuh keyakinan..
Saya agak resah.. Risau, takut dan pelbagai perasaan lagi..
Sebelum ini hanya bergelar pelajar, bukannya pengajar..
Beban yang akan digalas adalah lebih besar dan banyak..

Diberi 12 waktu mengajar mata pelajaran bahasa Melayu bagi tingkatan 1 Gemilang & 4 Arif.
Dua kelas yang jauh berbeza, 1 Gemilang merupakan kelas akhir..
Manakala, 4 Arif kelas pertama..
Jadi, pendekatan yang digunakan wajarlah berbeza..

# Minggu pertama telah berjaya dilalui.. Almaklumlah, minggu peperiksaan.. Hihihi
Mudah-mudahan Allah permudahkan urusan saya.. Amin...

1 comment: