Thursday, January 20, 2011

Buat Bonda..

DUHAI BONDAKU
Bonda,
Saat daku dilahirkan,
Kau dakap erat tubuhku,
Kau panjatkan  syukur kepada-Nya

Bonda,
Saat aku mula mengenal dunia,
Kau pegang erat tanganku,
Kau papah daku di sisimu,
Kau tabah dengan setiap kerenahku.

Bonda,
Saat aku mula mencari ilmu,
Kau iringi daku dengan seribu doamu ,
Kau beri permata untukku,
Kau singkir kaca jauh dariku.

Bonda,
Saat daku kegembiraan,
Kau yang pertama mengucap kesyukuran,
Kau peluk daku dalam tangisan,
Kau kucup daku penuh kelembutan.
  
Bonda,
Saat aku kedukaan,
Kau sisipkan dorongan,
Kau penuhkan dadaku dengan kekuatan,
Kau beri tanganku agar aku tidak kegoyahan.

Bonda,
Di saat aku di rantau orang,
Dalam kerinduan kepadamu,
Kau titipkan seribu pesanan,
Kau panjatkan doa di kejauhan.

Bonda,
Aku memohon pada yang Esa,
Agar jasa dan pengorbananmu
bisa kubalas,
Walau terpaksa bergadai harta dan nyawa,
Hanya keranamu duhai bondaku..

~ Ekien.. Khar, Tanjong Malim ~

Mak kekuatan Ekin..


# Ekin perlukan mak.. 

No comments:

Post a Comment