Wednesday, January 26, 2011

Gerun, malu, mengantuk, gusar...

Keletihan yang amat sangat.. Manakan tidak, kelas 7 jam.. Dari pukul 10 pagi hingga jam 7 petang..

Kuliah 1 : Sosiolinguistik (10-11 pagi)

# Kelas yang amat menggerunkan..
- Mana tidaknya, pertama kali saya jumpa pensyarah lelaki yang amat-amat cerewet teliti.. Tetapi ini mungkin untuk mendisiplinkan kami.. Berfikiran +ve..
- Kelas yang hanya memakan masa 1 jam dirasakan seperti 10 jam.. Gusar, takut, gerun.. Saya yakin bukan sahaja saya seorang yang berperasaan begitu..

Kuliah 2 : Drama dan Seni Lakon (11 pagi - 1 tengahari)

# Kelas yang agak memalukan..
- Kelas yang mengasah bakat lakonan yang terpendam dan terendam..
- Saya dah cakap.. Saya tak pandai berlakon.. Setakat jadi pokok itu boleh lah..
Tuan pengarah tolong jangan pilih saya.. Saya rela menjadi tukang bancuh air (Erk?? Ingat main bola ke?)
Macam ini lah agaknya tadi semasa saya diasah bakat.. Eh?? Bukan bakat.. Sebab saya tak ada bakat..


Hah!! Saya hanya boleh memegang watak sebagai pokok.. Kaku sahaja.. Sekian..

Kuliah 3 : Keterampilan Penulis

# Kelas yang agak mengantuk

- Maaf ya Doktor Halim.. Bukan saya sengaja.. Tapi tidak disengajakan..
- Apa yang dikeluarkan dari mulut Doktor saya dengar, tapi bila disuruh membina petikan kreatif, otak saya tiba-tiba menjadi beku.. Mungkin takut untuk ke kelas selanjutnya..

Kuliah 4 : Pengajaran, Teknologi & Penaksiran II
# Kelas yang agak menggusarkan

- Mungkin kelas ini yang menyebabkan saya tidak keruan sepanjang hari.. Ya.. Bukan mungkin, tapi pasti.
- Kelas yang memerlukan kami menjalani latihan mengajar seperti yang akan dilakukan di dalam kelas nanti..Yang berbeza ialah anak murid dan lokasinya..
- Alhamdulillah.. Saya dah ahli kumpulan berjaya melakukannya sebaik mungkin..Tetapi sebelum kelas bermula, bagi menghilangkan kegusaran kami.. Pelbagai perkara yang kami lakukan..
--> Saya : Menyanyi.. Saya tahu suara saya bukan persis Siti Nurhaliza.. Sekian..
--> Dayah : Mengedikkan dirinya sebentar.. Hahahaha.. Jangan marah..
--> Tikah : Ke hulur-hilir tanpa tujuan..
--> Eda : Memastikan alat mandian cukup secukupnya.. Hehe

--> Kami Semua : Memeriksa tahap kelajuan jantung.. Berdebar-debar.. Wau!!! Lajunya jantung kami berdegup.. Kami pakai steteskop yang sebenarnya ya.. 


Macam nilah rupanya kami memeriksa tahap kelajuan jantung. Yang comel dan sedang memeriksa sudah tentu saya.. Yang lagi sorang.. Siapa erk?? Hehe..

Owh ya.. Sebelum masuk ke kelas yang menggusarkan.. Kami sempat bergambar.. Hobi kami.. Hehe

Kalau rasa berminat untuk menyunting bunga di atas, sila hubungi saya..
Tapi bunga raya ya.. "Bunga" berempat sudah mempunyai pilihan hati.. Ahaks!!!

# Baiklah.. Nak baca novel Interlok.. Konon-konon nak habiskan malam tadi.. Tapi cepat pula mata saya terlena.. Hehe.. Daa..

1 comment:

  1. "mak sakit lemah jantung"...
    cdey jer bunyi ayat
    huhuhu
    tp cik ekien..anda bjaye jd cikgu smalam
    ciap pkai baju dr lg/

    ReplyDelete