Thursday, February 17, 2011

Kenapa perlu mengalah sebelum melangkah??

Saya pelik dengan segelintir rakan yang mengeluarkan status sudah berputus asa terhadap kerjaya sebagai seorang guru. Saya tahu dan amat memahami, kenapa isu ini menjadi bualan hangat pada masa kini. Ini semua gara-gara praktikum.. Terdapat beberapa masalah yang menjadi perbualan kami sehingga ke hari ini. Telah saya bicarakan sebelum ini di sini. Tetapi, kenapa perlu kita berhenti setelah hampir sampai ke penghujungnya??

Saya akui, ramai yang hampir berputus asa, tetapi adakah perkara ini tiada jalan penyelesaian dan seterusnya anda mengalah. Dan akhirnya mengeluarkan status yang kurang enak dibaca. Saya tidak marah kepada anda, anda mempunyai sebab yang tersendiri. Percayalah wahai sahabat, perjuangan kita di masa hadapan akan dikenang sehingga akhir nafas. Hidup penuh ranjau akan bisa kita hadapi suatu hari nanti..

Sekali melangkah.. Jangan sesekali berhenti..

# Bersabarlah duhai sahabat.. Andai guru adalah kerjaya yang anda pilih dari dulu lagi. Berusahlah untuk mengejarnya.. Jangan mengalah sebelum kita mula melangkah.. Kita sama-sama mendaftar sebagai pelajar di hari yang sama.. Maka kita juga akan keluar sebagai pendidik bersama-sama suatu hari nanti..

No comments:

Post a Comment