Tuesday, April 19, 2011

Orang lain sibuk ulangkaji, saya sibuk berjalan..


Tengok gambar saya dulu.. Hahahaha

Sudah2!! Buku tak habis baca lagi..
Lusa ada lagi peperiksaan, dua kertas lagi. Orang lain sibuk mengulangkaji pelajaran, saya pula sibuk berjalan sakan. Sebenarnya tak jalan pun, ronda-ronda naik kereta hingga mahu termuntah. Perjalanan yang sama sekali tak dirancang, tak dipinta.. Main redah jer. Pak cik saya suka buat kejutan, datang tanpa memberitahu kedatangannya.. Tup2, sudah sampai di hadapan pintu utama KHAR. Haish!!! Nasib baik dapat saya yang mampu bersiap tidak sampai 20 minit. Kalau dapat mak cik yang bersiap sehingga 1 jam, kebas punggung jawabnya. Walau apapun, saya sukakan kejutan.. Erk!! Sukalah sangat.. Padan muka kena dengar bebelan saya.. Hahaha

Sebenarnya, perjalanan ini memang nyata dan jelas tidak dirancang. Ikut suka pak cik saya nak pandu "isteri" kesayangan beliau, yang penting bergerak. Mencari-cari destinasi menarik di Kalumpang, tetapi hampa.. Tak jumpa, nampak sangat saya ni rajin jalan sepanjang duduk di UPSI kan?? Nampak pula papan tanda "Bukit Fraser". Lagilah tak pernah pergi, Tapi hati ini memberontak nak pergi. Jadi, ikutlah kata hati. Sebelum sampai, macam-macam yang ada dalam fikiran, mesti seronok kan, orang ramai, sejuk dan macam-macam lagilah.. Tetapi dalam perjalanan pun banyak cabaran.. Hihi.. Dengan jalan yang agak bengkang bengkok, kecil dan agak curam, membuatkan saya hilang sabar, rasa nak patah balik. Tapi pak cik cakap, tak baik kalau dah nak sampai, kena patah balik. Jadi teruskan. Sebenarnya, kepala dah teramat pening, perut dah berkocak2,rasa mual sangat, rasa nak terkeluar isi perut, tapi kena tahankan.. Hahaha..Yang peliknya, kenapa tak ada kereta lain pun selain kami? Betul ke jalan yang kami lalu ni?? Eeeii.. Seram pulak.. Jalan punya jalan, hampir 1 jam, sampai juga kami ke destinasi tersebut :BUKIT FRASER". Cantik, sejuk, banyak bunga tetapi yang menyukarkan ialah keadaan di sana, hujan turun dengan agak lebat. Waaaa... Tak boleh amik gambar banyak-banyak. Dah lah ini kali pertama dan terakhir pergi tempat ni.. Layan jer gambar, tapi tak banyak pun, hujan kan..
Hujan.. Tapi Pak cik paksa amik gambar.. Kikikiki
Saya macam muka berlagak kan?? hihi

Tengok pemandangan.. Cantik!!!

Pak cik p main jauh2..
Pak cik sila pilih... Saya atau "dia"??? Huhu

--> Patutlah tak ada kereta lain, rupanya jalan sehala.. Kikiki.. Tambah-tambah lagi hari selasa, Perak je cuti, negeri lain tak cuti.. Ok2, terlerai kemusykilan.. Huhu
# Terima kasih ya En Shaffie..

No comments:

Post a Comment