Saturday, April 23, 2011

Cikgu Sikin (**Teruja nak praktikum)

Saat entry ini ditaip, hanya tinggal 16 hari lagi untuk saya kembali ke sekolah.
Bukan sebagai pelajar, tetapi sebagai pengajar.
Bukan menjadi anak murid, tetapi ibu murid. *Cikgu Sikin
Teruja sangat.. *Cet!!! Takut sebenarnya..

Siapa kata tugas seorang guru itu mudah??
Pergi kerja pukul 7 balik pukul 1.. Lepas tu boleh tidur, rehat pula bersama keluarga.
Dapat cuti pun senang, anak murid cuti, cikgu balik kampung..
Waaa... Itu semua yang orang luar nampak.
Yang tak nampaknya lagi banyak taw.. Tapi saya tak nak tulis dahulu.
Tunggulah saya menjadi guru bermula 9 Mei nanti.. InsyaAllah..
Saya akan selidik dan nyatakan tugas seorang guru.
Bukan untuk berbangga, jauh sekali mengeluh.. Ishk!! Jauhkanlah..


Susah hendak gambarkan perasaan yang bermain-main di sekitar tubuh badan saya yang tembam ni.
Gusar, takut, risau, gelabah.. *Erk?? Macam sinonim je
Tapi di sebalik semua itu, saya agak teruja..
Bagaimana anak murid saya nanti ya??
Comel tak macam saya dulu-dulu?? Hihihi
Baik tak macam saya??
Mendengar kata cikgu tak??
Walau apapun anak murid saya nanti, InsyaAllah akan saya tangani..
Dunia perguruan bukan dunia yang mudah, banyak cabaran dan halangan yang bakal dihadapi.
Oleh itu, mula hari ini, sediakan mental dan fizikal ya sahabat2 tersayang..
Kami pasti boleh.. 


Nak ucapkan SEMOGA BERJAYA awal-awal kepada :
1) Cikgu Eda
2) Cikgu Tikah
3) Cikgu Dayah
4) Cikgu Aida
5) Cikgu Enie

Nama pun teruja, jadi video di bawah untuk semua insan yang bergelar GURU..


--> Pening bertambah-tambah dengan masalah tuan rumah sewa, sahabat baik, dan dia...
Tenang-tenang.. Panadol banyak, telan jer.. Kikiki

No comments:

Post a Comment