Friday, April 8, 2011

Bersediakah saya??

Sedar tak sedar, sudah hampir ke penghujung semester ini..
Semakin hampir dengan peperiksaan akhir..
Kian hampir juga dengan praktikum..
Seperti tidak percaya, tanggal 9 Mei 2011, saya akan menjejakkan kaki ke sekolah sebagai
seorang guru. InsyaAllah..

Semakin hampir harinya, semakin gusar hati ini..
Sudah bersediakah saya menjadi seorang guru??
Sudah penuhkah ilmu di dada bagi mendidik anak bangsa??
Mampukah saya menjadi guru yang baik kepada anak murid??
Ya, pelbagai persoalan yang muncul di benak ini.

InsyaAllah.. Saya mampu menjadi seorang guru yang baik, walaupun bukan yang terbaik..
--> Sebelum menjadi guru yang baik, saya perlu menjadi pelajar yang baik..
Semoga berjaya kepada saya dan rakan-rakan dalam peperiksaan akhir ini..
Buat yang terbaik..




No comments:

Post a Comment