Friday, April 22, 2011

Kita Tetap Sahabat..

Setiap orang mesti ada sahabat baik kan?? Erk?? Tak ada?? **blur
Takpalah, yang penting saya ada.. Hihi
Saya sayang akan mereka. Betul!! Saya lebih rela hilang kekasih daripada hilang sahabat..
** Tapi saya tak rela hilang pak cik.. Gatai.. Gedik..Hihi

Saya rapat dengan mereka atas beberapa sebab :

1. Mereka sekepala dengan saya.. Alah.. Jangan pikir kembo siam plak..
2. Rahsia saya selamat di tangan mereka. 
3. Kalau gaduh dengan mereka, sekejap je.. Lepas tu, baik semula.
4. Mereka buat saya gelak, mereka buat saya sedih.. Semua mereka buat..
5. Mereka sayang saya.. Erk?? Mandai2 je Ekin ni..
6. Saya ingat mereka, mereka ingat saya.
7. Alah.. Yang penting, SAYA SAYANG MEREKA..

Tapi kan, bila sahabat sendiri, yang kita sayang,kita rindu, dah bertahun-tahun kenal  berprasangka buruk pada diri kita, terkilan sangat, hati macam tertusuk duri.. Ops!! Hiperbola sangat..

Buat Sahabatku..
Kenapa kau sangsi hati kami?
Mengapa kau keliru perasaan ini?
Wajarkah kau lukis luka di hati?
Yang selama ini mekar mewangi..

Buat Sahabatku..
Bukan kami lupakanmu,
Jauh sekali pergi darimu,
Tapi khilafkah kami mencari peneman hidup,
Bakal pembimbing diri,
Peneman di kemudian hari??

Buat Sahabatku..
Kami gembira tatkala kau jumpa si dia,
Melonjak riang berkongsi ria.
Namun,
Tika kami bertemu si pria,
Mengapa kau muram berwajah duka?
Tidak sukakah kau berkongsi ia?

Buat Sahabatku..
Jangan kau gusar ikatan ini,
Kan kita bajai dengan hati yang murni,
Kan kita selami dengan kasih abadi.
Jadi, ikatan ini pasti kekal mewangi,
Hingga kita dijemput Illahi... 


* Sajak yang dihasilkan dalam masa 10 minit, takda peram2.. Segar dari ladang.. Kikiki
Sebab tu tak sedap, tak berkualiti.. Sekian..


--> Sahabat baik di UPSI, next entry ok.. Hihihi. Sayang kamu juga..

No comments:

Post a Comment